ANSI screen codes

                    A N S I    S C R E E N    C O D E S
                    ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

                   complements of....
                  ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿           
                  ³  original                             ³           
                  ³ÛßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßÛÜÜ     ÛÛÛÛÛÛ ³           
                  ³ÛÞÞÞÞÞ Magic-MARK-erÞÞÞ ÛÛÛ²²²   ÛÛÛÛ  ³           
                  ³ÛÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÛßß      ÛÛÛÛ  ³           
                  ³               graphics                ³           
                  ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ           
                                                                     
                                                                     
             The following screen codes are very easily entered 
                        directly from your keyboard.

                  I enjoy using them when online on a bbs.                 
           They can be used when sending mail, chatting privately
                   with another member, or in open forum.

                  You will be entering "ansi escape codes".



                        CURSOR CONTROL FUNCTIONS
                        ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
   Cursor Position
      ESC[#;#H 
The sequence moves the cursor to the position specified by the parameters. 
The First parameter (#) specifies the line number, and the second specifies
the column number.  The default value is 1. 
If no parameters are specified, the cursor is moved to the home position.

    Cursor Up
     ESC[#A 
This sequence moves the cursor up one or more lines without changing columns. 
The value of # determines the number of lines moved.  The default value is 1. 
The sequence is ignored if the cursor is already on the top line.

   Cursor Down
     ESC[#B 
This sequence moves the cursor down one or more lines without changing columns.
The value of # determines the number of lines moved.  The default value is 1. 
The sequence is ignored if the cursor is already on the bottom line.

   Cursor Forward
     ESC[#C 
This sequence moves the cursor forward one column without changing lines. 
The value of # determines the number of columns moved. The default value is 1.
The sequence is ignored if the cursor is already on the far right column.

    Cursor Backward
      ESC[#D 
This sequence moves the cursor back one column without changing lines. 
The value of # determines the number of columns moved.  The default value is 1.
The sequence is ignored if the cursor is already in the far left column.

    Cursor Position Report
     ESC[#;#R 
This sequence reports current cursor position through the standard input device
The first parameter specifies the current line and the second parameter
specifies the current column.

    Device Status Report
      ESC[6n 
This sequence reports current cursor position through the console driver,
which outputs a Cursor Position Report sequence.

    Horizontal and Vertical Position
      ESC[#;#f 
Moves the cursor to the position specified by the parameters. 
The first parameter specifies the line number,
and the second specifies the column number.  The default value is 1. 
If no parameters are specified, the cursor is moved to the home position.

    Save Cursor Position
       ESC[S 
The current cursor position is saved. 
This cursor position can be restored with the Restore Cursor Position sequence.

    Restore Cursor Position
       ESC[u 
This sequence restores the cursor position to the value it had
when the console driver received the Save Cursor Position Sequence.


                        ERASE FUNCTIONS
                        ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
    Erase Display
      ESC[2J 
This sequence erases the screen and moves the cursor to the home position.

    Erase Line
      ESC[K 
This sequence erases from the cursor to the end of the line.
(including the cursor position).


                        MODES OF OPERATION
                        ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
    Set Graphics Rendition
      ESC[#;...;#m 
This sequence invokes the graphic functions specified by the parameters
described in the Table 1 below.  The graphic functions remains until the
next occurrence of this sequence. 

    For example:
    ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
ESC[7mMagic-MARK-er knows ansiESC[0m 
This  makes the sentence "Magic-MARK-er knows ansi" display in reverse video.

ESC[33;44mMARK knows ANSIESC[0m 
This makes the sentence "MARK knows ANSI" display in red against a
blue background on a color monitor.

ESC[37;5;44mMagic-MARK-er knows ansiESC[0m
This makes the sentence "MARK knows ANSI" display in a flashing white
foreground agsainst a red background.

    Remember:
    ÄÄÄÄÄÄÄÄ
The code after the above statements   ESC[0m   turns off the attributes
and is necessary. If it is not used, the screen will remain as set
by the original escape code you enter.



            Table 1     ESCAPE PARAMETERS TO SET GRAPHICS RENDITION
            ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ
                     0  All attributes OFF
                     1  Bold ON
                     4  Underscore ON (Monochrome displays only)
                     5  Blink ON
                     7  Reverse video ON
                     8  Concealed ON



                       F O R E G R O U N D    C O L O R S
                       ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ
                                   30  Black 
                                   31  Red   
                                   32  Green 
                                   34  Blue 
                                   35  Magenta
                                   36  Cyan 
                                   37  White 

             For background colors add 10 to foreground colors
             ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ



                             R E S E T    M O D E
                             ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
              The following sequence turns the attributes off.
                                   ESC[0m




Comments

Popular posts from this blog

BOTTOM LIVE script

Evidence supporting quantum information processing in animals

ARMIES OF CHAOS